piątek, 24 stycznia 2014

Pyszna Mama - Zielono mi....czyli los brokulos






Zielono mi........czyli los brokulos.

Każdy o tym dobrze wie, że brokuły są zdrowe i warto je jeść.
To doskonałe źródło witaminy C, magnezu, witaminy K, kwasu foliowego, potasu czy błonnika, który pobudza nasze jelita do pracy.
To także świetne warzywo, które działa przeciwrakowo (dzięki zawartości sulforafanu).

Brokuły w naszym domu goszczą dość często.
Wrzucamy je do zup, sałatek, jemy w zapiekankach. Równie dobrze smakują na pizzy :)

Jaś jakiś czas temu bardzo lubił brokuły i nie było problemy, by je zjadł.
Jednak od pewnego czasu nie przepada za nimi.
No cóż! Musiałam coś wymyślić dziś na obiad.
No i wpadłam na pomysł : naleśniki z brokułami.
J. uwielbia naleśniki i zje je z każdym warszem.
Nie myliłam się. Zjadł ze smakiem :)

A oto super prosty przepis:
Ciasto na naleśniki każdy potrafi zrobić, nie ma chyba nic prostszego.
A jeśli nie, to podaję przepis:
- 1 szklanka mleka,
- 1 szklanka wody (najlepiej gazowanej)
- 2 szklanki mąki (ja dałam pół na pół - 1 szkl. mąki pszennej, 1 szkl. mąki żytniej),
- 1 jajko
- szczypta soli
- 1-2 łyżki oliwy z oliwek

Farsz:
- brokuł (ugotowany) - ja gotuję nie dłużej niż 5 minut.
- ser feta

Farsz: ugotowany brokuł rozgniotłam widelcem i wymieszałam z serem feta. Doprawiłam wszystko świeżo zmielonym pieprzem.


Naleśniczki wyglądały tak i były bardzo dobre:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz