środa, 29 stycznia 2014

Pyszna Mama - Manananana :)

Kasza manna to świetny pomysł na sycące śniadanie dla całej rodziny.
Mam jednak wrażenie, że wielu z nas kojarzy się tylko z posiłkiem dla dzieci.
A według mnie powinni ją spożywać również dorośli.
Można z niej zrobić naprawdę fajne desery, śniadania itp.
Zawiera ona dużo witamin, min. Wit.B1, B2, B6, PP, jod, potas, magnez, żelazo.

Kiedy mój Syn wszedł w fazę jedzenia kaszek, kupiłam mu kilka razy gotowe kaszki dla Dzieci.
Nie byłam do nich przekonana w 100%, ale jakoś wtedy myślałam, że takiej kaszy manny, to on pewnie nie zje.
Nic bardziej mylnego. Przygotowałam mu mannę z jabłuszkiem (na pierwszy ogień) i o dziwo zajadał się Maluch tym niesamowicie. Później zaczęłam dodawać do kaszki inne składniki tj.banany, suszone morele, suszone śliwki, rodzynki, żurawinę, pestki słonecznika, pestki dyni itd.albo po prostu sezonowe owoce: maliny, jagody...
Teraz Córcia również się tymi kaszkami zajada, nawet bardziej niż Jaś. Jej już nie kupowałam tych gotowych kaszek.
Ostatnio zrobiłam taką, z bananem i pestkami dyni (zawierają olej z fitosterolami, cynk, wit.B1,B2, lecytynę, pomocne są również w walce z pasożytami układu pokarmowego).
Kaszka nie wygląda jakoś zjawiskowo, ale nie o to chodzi. Ma być zdrowa, a nie sztucznie słodka.



Przygotowanie jest banalnie proste:
Trochę wody, trochę kaszki (zależy jaki mamy apetyt), chwilę gotujemy. Dodajemy ulubione owoce, ulubione pestki i znowu chwilkę gotujemy. Ja na koniec dodaję trochę masła. Wtedy jest fajniejszy smak.
Smacznego,
pozdrawiam
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz