wtorek, 6 maja 2014

Pyszna Mama - Majowy detoks

U nas dziś zaczął się majowy detoks.

Po weekendzie pełnym różnego rodzaju smakołyków - mam na myśli te raczej mniej zdrowe - czas na oczyszczenie :)
Tak na prawdę zupa, którą zrobiłam jest zdrowa, pożywna i co najważniejsze zasadowa, czyli nie zakwasi nam organizmu.

Zupa cukiniowa - jadłam ostatnio u Mamy Męża, nie zapytałam o przepis, więc wymyśliłam swój własny.

Składniki:
- 2 cukinie
- 3 ziemniaki
- 1 marchewka
- cebula
- ząbek czosnku
- litr wody
- sól, pieprz, oregano
- świeża rzeżucha
- trochę masła
 
W garnku roztapiam masło, dodaję cebulkę i zrumieniam. W rzucam czosnek, a następnie pokrojone w kostkę surowe ziemniaki i marchew. Wszystko chwilkę przesmażam. Zalewam wodą. Po paru minutach dodaję pokrojoną w kostkę cukinię. Doprawiam solą, pieprzem i oregano. Gotuję, aż warzywa zmiękną.
Można dodać do niej śmietanę, ale nie trzeba.
Ja podaję ją z serem i świeżą rzeżuchą. Dzieci zamiast sera wybrały makaron.
Jest pyszna!

zupa cukiniowa

smacznego!

2 komentarze:

  1. Można powiedzieć, że mnie inspirujesz...moja cukinniowa (wg Twojego przepisu) -pyszna! Magda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magda, wielkie dzięki, że korzystasz. Cieszę się bardzo, że smakuje :)
    Pozdrawiamy Was serdecznie !

    OdpowiedzUsuń